söndag 6 december 2009

Helgsjuka

Jag har varit sjuk. Vet inte hur många gånger denna helg jag funderat på om det är Svininfluensan jag har. Och vad utgången i så fall skulle bli. Dö eller överleva. Trodde i förrgår natt att jag hade kanske 40 graders feber, hade sån frossa och höll på att frysa ihjäl.
Termometern visade då på 36,8° C. Oh herregud. Inget att komma dragandes med till världens mest osentimentale make.

Han tror inte på att jag varit sjuk över huvudtaget. Men faktum är att jag igår kväll ändå lyckades uppmäta en febertemperatur på 38,3°C. Men inte ens det kunde tjäna som ursäkt till lite extra service av sin fru.
Idag är jag i alla fall frisk. Och här kommer ännu ett bloggtips. Perfekt att vältra sig i detta snask när man är sjuk.

1 kommentar:

Mecklaren sa...

Stackars dig! Sådan hög feber och ingen service!!! Är det en kusinmössa Harry har på bilden med tomten? Hur som så är det en kompis till mig som gör dem. Fick en rosa till Elsa här om dagen. Puss