torsdag 25 februari 2010

The natural leader

Igår var jag på min första dagistour här i LA. Planen är att sätta Harry på dagis till hösten. Och jag har bokat in besök några olika dagis som jag tror kan vara intressanta. Igår var jag på The Sunshine Shack. Gulligt ställe var mitt första intryck. Men shit vad olika det är med dagis här jämfört med Sverige.

Det lite konstiga med detta ställe var när de pratade om att det i varje grupp finns en natural groupleader. Och den här naturliga gruppledaren får vara gruppledaren i olika projekt de håller på med. "Ibland måste det vara så att ett beslut bara kan fattas av en person", som de sa. Gruppledaren får då prata med de andra barnen i gruppen, och sen får gruppledaren fatta det slutgiltiga beslutet.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta. Men visst tycker jag det låter skumt. Henrik å andra sidan var mycket bestämd med att på ett sånt ställe kan Harry inte gå. Blir man inte gruppledaren har man sämre chanser som vuxen att bli en ledare, tycker han. Well, well, jag tittar vidare.

2 kommentarer:

Kalles (och Pelles) Bildblogg sa...

låter vidrigt. skit i det stället. och jag är långt ifrån hippie...

Karin sa...

Ja så blir det nog...