torsdag 17 november 2011

Skarpt läge

Äntligen opererad! Klockan 6.00 imorse låg jag på samma operationsbord i Glendale som i förra veckan - då jag blev hemskickad. Hursomhelst, andra bullar denna gång, lätt narkos, lite kapning av skelettled och sen supersnabb hemgång.
Känt mig rätt snurrig och öm i foten, men annars helt okej.
Nurse Kerstin. Självklart har vi hyrt in en privat sköterska.
Har sen ägnat lite tid åt att titta på Downton Abbey. Fantastisk serie! Fick lite inspiration...
Barnen kom hem, och kastade sig upp i soffan. Jag är mycket orolig för att de ska råka nudda foten.
Men det behöver man ju inte vara. Nurse Kerstin är inte att leka med...

Tur det, för nu är det högt läge med foten i en vecka som gäller, och sen kryckor på det i tre veckor. För en tå! EN tå. Inte ens en stortå.
Men efter flera års problem kommer jag inte riska detta. Det blir soffan en vecka framöver alltså.

Inga kommentarer: