fredag 14 september 2012

To be a Ninja

Varje morgon står dom där. Två småkillar i kallingar som vill bli ninjor.
"Mamma, hjälp oss, vi ska bli ninjor!" ropar de kommenderande, och samtidigt hjälplöst.
Tålmodigt klär jag på dom Ninja-dräkterna.
Jobbigaste maskerad-kostymerna hitills.
Alla delar är lösa. Byxa (2), tröja (2), snörning alla ben (4 st) och snörning alla armar (4 st), bälte (2 st), huva (2 st) och munskydd (2).
Precis när jag är klar med den ena ramlar den andres munskydd av. "Hjälp mig, mamma!", ropar personen i fråga. "Nej, jag orkar inte. Hur många ninjor tror du har med sig sina mammor ute på fältet?", frågar jag... och förstör glädjen med att vara Ninja...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Orkade inte med dessa ninjadräkter så jag övertygade sonen 5 år om att såhär ser RIKTIGA ninjor ut...
Jag brukar använda en av mina tshirts med lång ärm i valfri ninja färd. Trä in barnets huvud i din tshirt, din "öppning blir antingen skydd för munnen eller kan dras ner och så knyter du ärmarna runt huvudet så de får hänga ner och tröjans storlek blir en sjysst kappa. Kan maila bild om du vill...
Lycka till.
Alexandra