lördag 3 november 2012

Logg från weekend i Ojai

Ojai Valley Spa & Inn har en av de finaste trädgårdarna jag känner till. Precis så skulle jag vilja att vår trädgård såg ut. Älskar olivträden som återkommer överallt.
Barnen var otroligt glada över att återse papegojan Casper. Och han var glad att dom var där. Jag lovar att han gillar dem mer än alla golfgubbar- och tanter. Henrik som ni ser har sin telefon nära till hands. Det är nu viktigare än någonsin att han får bra poäng i något nytt quizspel som alla utom jag verkar syssla med.
Men, hur fint?
Caesar har fotat. Bra bild, och den tydliggör också i vilket superbehov jag är av färg och klipp. Kudden och håret drar lite åt samma färghåll. Och det är ju inte så bra.
Mamma och pappa sippar vin och snaskar på ostbuffén. Harry och Essar roar sig med sitt.
Här, i den så kallade "Doft-trädgården"sitter en skylt där man kan läsa om att det går att beställa varm choklad och dryck dit. Hur många gånger jag än stannade vid skylten fick jag det till att det skulle bli choklad-fondue där. Önsketänkande. Mannen var tvungen att stanna och ta en bild på skylten och maila mig. I denna trädgård satt vi också sent vid brasan och berättade spökhistorier. Mysigt.
Har han blivit trädkramare, eller är det en Twitter-bild som ska tas?
Påkommen. När jag sent på kvällen desperat nallar choklad ur barnens Trick or Treat-hinkar som nu åker med vart vi än ska.
Jag är på väg till spa-behandling. Och Essar ska "spocka bollar" med pappa. Det betyder att de ska till driving rangen.
Ännu en vacker vy.
En morgontrött liten Essar.
Fina planteringar. Lamm-öron, mynta, rosmarin och mexikansk lavendel.
Lite solande också.
Henrik berättar en rolig historia om en republikansk man som har en fru som röstar demokratiskt. I en stad där det ej är okej. Efter att ha kört omkring med en Obama-dekal på bilen är det ingen som pratar med henne.
Full rulle i lilla barn-poolen.
Packade och klara.
Harrys-just-uppstigen-ur-poolen-look.
Hejsvejs Ojai. Vi ses snart igen!

2 kommentarer:

Karin S sa...

Ser riktigt mysigt ut! Om jag någon gång kommer till Cali igen ska jag åka dit!

Karin sa...

Det måste du!