måndag 24 mars 2014

Måndag på Hawaii

Svårslaget... det skulle vara Duvholmen sent i Juni då... Ni ser bergen och grönskan därborta? Det var där Jurassic Park spelades in.
En äventyrare börjar sin dag.
Jag gillar vädret här på norra sidan på Kauai. Det är otroligt växlande, soligt, molnigt, regnigt - allt i en salig blandning med värme som gemensam nämnare. Men inte för varmt.
Caesar vågar sig inte riktigt ut för att titta på fiskar och annat...
Något som Harry dock verkligen gillar - han är därute, med Henrik. Som två små prickar kan ni se dom.
Där är dom!
Whaaaat?!
 Å så en liten nagellacksbild. Bra färg för Kauai.
Här kommer dom... Harry och pappan.

3 kommentarer:

Louise sa...

Underbara bilder du lägger ut. De knyter i magen på mig för jag vill uppleva så mycket när man ser dessa vackra bilder. Ett drömresmål är Hawaii (LA, SA och roadtrip i USA är ngr också).

Tänkte om du kunde komma med lite tips på vilken av öarna som är bäst, prisvänligt hotell. Jag försöker söka resa till inte alltför dyra priser från Kastrup i Danmark till Hawaii men det är ju en djungel. Om det finns ngn som har erfarenheten (som du) så skulle jag bli så otroligt tacksam för tips.

Mvh Louise

Karin sa...

Hej Louise!

Tack! Åh vet du, jag har verkligen ingen jättekoll... det är första gången vi åker till Hawaii. Och vi bestämde oss bara ett par veckor innan avresa då vi insåg att barnen skulle ha lov... MEN en sak som jag tror vi gjorde rätt var att åka till ön Kauai - det verkar vara den finaste och grönaste ön (dock regnar det ganska mycket - men för oss som bor i soliga LA gör det inget, utan gör det bara mysigt...) på Kauai finns allt från billigare hotell till dyrare hotell, men också mycket roliga BB och hyrhus längs stränderna. Så jag skulle nog rekommendera att åka till Kauai och kolla på att hyra bungalow/ rum lokalt och inte ta hotell... supermycket fina stränder och annat man kan åka runt till. North Shore som vi bor på verkar vara den delen av ön som det regnar mest på, som om du inte vill ha regnet välj södra sidan. Lycka till!

Louise sa...

Tack för att du tog dig tiden att svara på min fråga. Verkligen uppskattat! Ska kolla runt lite på vad man kan hitta om detta ställe och priser.
Tack igen och ha fortsatt härlig semester!!!!