lördag 3 maj 2014

Keep calm and love gorillas

Gårdagen tillbringades på Los Angeles Zoo med Caesar och hans klasskompisar. Fröken, Ms Karen, har lärt barnen om djungelns djur de senaste veckorna. Och det hela avslutades med ett besök på Zoo. Jag tycker egentligen det är lite halvjobbigt med zoo, och djur i bur. Men måste ändå säga att LA Zoo är ett ganska bra ställe.
OCH världens bästa fröken hade ordnat så att vi fick komma in bakom kulisserna till gorillorna och orangutangerna. Vi fick fota för privat bruk därinne, men fick inte dela på sociala medier.
Men jag kan verkligen säga att det var mäktigt. Sjukt att vara så nära dessa fantastiska och respektingivande djur. När man står en meter från en Silverhanne blir man tyst, även Caesar.

Här får barnen en dusch av vår underbara guide - en mamma som har barn på barnens skola. "Do you love your job?", frågade jag henne innan vi lämnade henne. "Oh, yes", sjöng hon ut. Det kan jag tänka mig.
Will do.
Måste bara visa denna bild. Här har fröken försökt få barnen att förstå hur långt en bengalisk tiger kan hoppa, genom att lägga upp dem på led efter varandra. Hon är verkligen genialisk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så kul när du berättar om dina söners skola. Jag försöker också arbeta så som Caesars lärare i den klassen där jag är med som fritidspedagog, att praktiskt visa det som man läser om. Vi hade tema kroppen för ett tag sen, då t ex fick alla elever klippa garn lika långt som vårt tarmsystem är. De glömmer inte sånt. Det verkar ha varit en trevlig och spännande utflykt för klassen där på zoo.

/Anna J

Karin sa...

Hurra för dig Anna!
Ni lärare sitter på ett av världens viktigaste jobb! Jag är så tacksam för barnens fröknar!

Karin