söndag 5 juli 2009

Saft-kokerskans tankar

Varje sommar gör jag flädersaft. I torsdags började jag med årets omgång. Tankarna under koket skilde sig lite i år från tidigare år. När jag var igång med koket så var jag så arg på ungarna, att jag länge funderade på att ta det jättefyllda och tunga kärlet och kasta det nånstans inne i huset. Bara för att få känna känslan av att helt tappa kontrollen. Givetvis gjorde jag inte det. Såg framför mig hur jag då skulle få gå runt som en ensam CSI-arbetare och spåra saftsocker-fläcker i åratal efter. Det är det ju inte värt.
Så idag kunde jag som en husmor från 40-talet sila den färdiga saften och hälla den på flaskor.
Vilken tur.

3 kommentarer:

Joa sa...

Imponerad. Över saften alltså. Resten också förresten...

Mecklaren sa...

Men gud så gott! När får jag smaka:-). Fullkomligt älskar flädersaft. Puss

Karin sa...

Tack Joa!

Lisa - när du vill! Vill ses supersnart!