torsdag 9 juni 2011

Mina böcker

En av anledningarna till att jag flyttat tillbaka min blogg hit till denna sida är att jag gjort böcker av min blogg. Och jag insåg att det inte är så kul att ha reklam i dessa böcker. Tanken är att böckerna ska ges till barnen när de är större, och tycker att mamman är en trist tråkkärring. Då kanske de inser att jag också varit rolig en gång. Vilket jag förhoppningsvis fortsätter vara. Men man vet ju aldrig... Oavsett blir det nog ett intressant tidsdokument för dom.
Hursomhelst, för ett år sen, hittade jag efter gedigen research på nätet ett ställe där man kan göra böcker av sina bloggar.
Och riktigt fina böcker blir det. Det är mitt tips till er idag. Gå in på www.blog2print.com.

11 kommentarer:

Eva sa...

Tack! Strålande idé.

Ulrica sa...

åååååååå vilken superduper bra idé KARIN!
Jag tackar och tipsar vidare på min blogg.... ;)
Denna blogg gillar jag mycket bättre känns mer personlig utan reklam och sånt.
Ha nu en skön sommar i eran fina sommarstuga och hälsa Lisa :)

Ulrica sa...

En fråga; hur många sidor har du i varje bok? Årsvis, halvårsvis...eller mindre?

Malin sa...

Tack för superbra tips!! Gillar verkligen din blogg och känner igen mig i det mesta..:) Trevlig Sommar!

Karin sa...

Jag har både årsvis och halvårsvis - det blir lite beroende på hur mycket bilder man har per inlägg. Ju fler bilder desto mer plats tar det. Böckerna är ca 400 sidor styck. Jag har valt svart hard back - tycker det är snyggast och verkar mest praktiskt. Har valt bort synliga kommentarer, och register (register kan bli upp till 10 sidor eller mer annars).
lycka till!

Karin sa...

Och ha en skön sommar ni med!
Ulle, vi kanske ses hos lisa.... kram

A sa...

Tack för en lovely idé och för en underbar blogg:-)Önskar dig en jättehärlig och skön sommar. Keep on blogging!
Hälsar Anne

Johanna sa...

Gud vilken bra ide. Jag har själv funderat vad man ska göra av sin blogg. Jag har bloggat sen mitt äldsta son var 1 år nu fyller han 4. Vad kosta en 400 sidors bok?

Jag har läst din blogg sen ni var i new york, den är så rolig att läsa.

//Johanna

Mary sa...

Vilket super bra tips!! Tack!!

Karin sa...

Att göra såna som jag gjort med hard back kostar lite extra, tror varje bok landat på ca 1000. Men jag ser det som att de blir våra fotoalbum och då hade man ju annars lagt pengar på album och framkallning. det blir förstås lite billigare om man kör mjukt cover.

eastcoastmom sa...

Just vad jag vill göra!
Jag har bloggat i 14 år, nästan hela tiden vi bott utomlands, så det finns material för flera böcker... tusen tack för tipset.

Hälsningar från CT