onsdag 13 juni 2012

Första dagen


Lagom jetlaggad vaknade jag vid 5.30 då Henrik damp ner i sängen. Jag blev informerad om att han trillat i från båten... han hade tydligen inte kunnat sova, och då funnit det nödvändigt att börja köra plankor från fastlandet till ön vid 3-tiden och framåt. Ingen blev förvånad av denna nyhet. Annars då, jo det var fantastiskt mysigt att ligga och lyssna på alla hoande båtar. Det var total dimma ute på vattnet.
 Fina gräslöksblommor som mamma satt i fönstret. Sommar.
 Dimman börjar lätta.

 När dimman lättat ännu lite mer åkte ungarna, Henrik och pappa och vittjade näten. Flera aborrar och en gös blev fångsten.
 Senare kom Ullis ut med Måns och Boris. Det var tusen aktiviteter. Bada, busa och fiska.
 Lilla Boris sötnos som gillar melon.
 Pappa fick jobba.
 Han och Henrik lägger golv i hönshuset.
 Middag i kvällssol.
Harry med sin lilla lilla fisk. En strömming.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men var ÄR detta paradis?

Karin S sa...

Gud så mysigt!! Trots att jag själv kommer från en ö (eller kanske just därför) så blir jag helt lyrisk när jag ser dina bilder! Dina söta killar måste tycka det är helt fantastiskt kul att komma dit!

Karin sa...

Parisa, det ÄR verkligen paradiset. Och bara en kvart från stan... Liten ö som heter Duvholmen.

Karin - dom älskar det! Som oss förstås!