onsdag 24 juli 2013

DIY

Ser en del inlägg på bloggar som kallas DIY - dvs Do It Yourself. Här kommer ett sådant inlägg... Mötte Harry i köket imorse med resväska och allt.
"Vart ska du", frågade jag.
"Jag ska ut och resa, jag har gjort en egen kompass", svarade gullungen.
Sen fattade jag - vi tillbringade gårdagen på Pass-expeditionen. Han hade alltså gjort sitt eget pass här på morgonen. Så bra! DIY.
Caesar hade också gjort ett pass. Skönt, nu slipper vi åka till polisen och hämta ut de andra passen.
Medan de sysslade med sina pass gjorde jag denna. Riktigt fin blev den! Det är Farmor Madde som hittat träbrädan på stranden. Henrik och Caesar har målat och tjärat den. Och jag har nu satt på smideskrokar från ett byggnadsvårdsställe, och hängt den på ytterväggen. Nu slipper jag tusen flytvästar slängda på golvet i vår trånga hall.
Så ser det ut. Strandfynd har vi många av... skattjakt på stranden är en av favoritsysselsättningarna.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Undrar om ni uttalar barnens namn på svenska eller engelska?

Tack för en underbar blogg och ha en fortsatt trevlig sommar :)

Karin sa...

På svenska!