söndag 8 september 2013

Lördagshäng

Värmen verkar aldrig ta slut denna sommar. Igår tog vi oss till Malibu med kompisar för lite svalka vid havet. Caesar på span och Henrik och Harry i vattnet.
Helt sjukt. Men här har Henrik och Harry just sett tre små hajar. Borde det då inte finnas en mommyshark i närheten undrade jag... Som tur var fanns det ju en 19-årig Baywatch-lifeguard vi kunde lita på... Eller?
Där bakom till höger. Det ser man ju, det här är en kille att känna sig trygg med!
Här har vi vårt lilla läger. Vi var där med Per, Cecilia och deras gulliga tjejer. Jag tyckte de var himla proffsiga som hade hela tre parasoll med sig. Vi hade bara ett. De hade också större frysväska... sanna strandproffs med andra ord.
Caesar får hjälp av Bonnie och Rio med att bygga en bassäng. Det är inte jag där till vänster med en öl i högsta hugg. Jag och Cecilia höll oss till ett glas vitt - eller mommyjuice, som jag fick höra att det kan kallas...
Caesar under sanden.
Inlevelsen är stor.
Sen när vinden drog igång fick vi lite problem med alla parasollen. Man ska tydligen ha skruvfot.
 
Till slut satt vi där och höll fast ett parasoll var.
På väg hem passerade vi Pepperdine University där man hedrar offren i 9/11 med en flagga för varje offer.

1 kommentar:

Johan sa...

Var detta vid paradise cove ? Kändes som en turistfälla tyckte jag. Prova istället beachen vid Point Dume om ni inte varit där. Åk samtidigt upp och kolla utsikten från Birdview avenue. Uuuunbelivable !