söndag 5 januari 2014

San Ysidro Ranch

I födelsedagspresent förra året fick jag i present av Henrik en minisemester till San Ysidro Ranch utanför Santa Barbara. Lagom till att min syster med familj åkt tillbaka till Sverige, och med mamma och pappa kvar som barnvakter passade vi på att åka dit nu i helgen.
Just incheckade.
Ett otroligt vackert ställe är det. Inte en detalj är fel. Fantastiska trädgårdar, planteringar och små cottages.
San Ysidro har sin egna organiska köksträdgård. Där kunde man bland fänkål, sparris och annat även hitta dessa godingar.
En väldigt fin trädgårdsdetalj som jag vill bygga på ön i Sverige i sommar.
Delar av köksträdgården.
Ljuvligt.
Och mysigt, ranchigt och ombonat överallt. Som sagt, inte en detalj fel.
Vi hittade också två Michael Connelly böcker i bokhyllan.
Och just en sån här tavla har jag tänkt skaffa - med Mister Bister avmålad på. Är det knäppt eller? Henrik verkar tycka att det är det. Jaja, det kommer hänga en Mister Bister-olja på väggen snart oavsett. Så är det bara.
Vivien Leigh gifte sig på denna ranch.
Andra kända gäster, förutom Henrik och mig då, Jackie och JFK.
Utanför vår cottage.
Nämen, hur mysigt?
Så vackert. Och havet ligger inte långt där bakom, så luften är så frisk som den kan bli.
 Henrik med morgonkaffe. Tack älskling för en fin helg!
Hejdå San Ysidro! Hoppas vi ses igen!
Vi tog den långa vägen därifrån. Vägar kantade av diverse citrusfrukt- avocado- och vinodlingar.
Så fina landskap.
Och säkert 100 cyklister längs vägen. "Jag tror jag ska börja cykla", sa Henrik ganska tidigt på hemresan. "Ja, jag ska sticka och köpa en cykel i veckan", konstaterade han lite senare. Jodå, det ska bli roligt att följa min man som cyklist. Det tycker jag verkligen!

4 kommentarer:

Annette sa...

Och med cyklandet kommer alla assecoarer, där låg vikt är a & o... Du får tipsa honom om appen Strava för cyklister! Har en sambo som trillat dit;-)

Mikaela sa...

Karin, jag älskar din blogg. Ett visst lugn infinner sig när jag får ta del av era små strapatser. Dina vardagsskildringar, rakt upp och ner är fantastiska!
Känner mig lite som en stalker just nu, men var tvungen att berätta hur jag känner ;)

lottasworld.blogg.se sa...

Åh vilket underbart ställe, verkligen super på alla vis.

Karin sa...

Tack för gulliga kommentarer!
Karin