torsdag 11 juni 2009

Nedräkning

Vi köpte vårt hus typ en vecka innan midsommar 2004. Och aldrig nånsin har det väl hetsats som det gjordes då för att få till en midsommarfest. Och det finns ingenting som kunnat stoppa denna tradition efter det året. Nu börjar nedräkningen inför nästa veckas fest. Såhär har det sett ut tidigare år. Det är väldigt synd att det inte finns några bilder från första året - som jag minns som det sjukaste. Det bjöd på oinbjudna gäster, fotboll, träningsoveraller, superfylla, grannbråk och hånglande för att bara nämna några detaljer. 2005. Rekordvärme vad gäller midsommar. Alla badade, känns som om vi hängde på stranden merparten av dagen. Och så var det ju det året då Uffe Brunnberg dök upp som gubben i lådan. Också det år då jag trodde att det Henrik snickrade på var världens fulaste upphängning för en vattenslang, när det sen visade sig att det var midsommarstången. Ett missförstånd som orsakade ett bråk som lite krydda till den övriga hetsen.
2006. Oh herregud vad kallt det var det året. Det var nog därför folk blev så fulla. Henriks hemmagjorda regnskydd i form av en presenning tog också vind och var på väg att förstöra min dukning och allt porslin. Morgonen efter fick vi bärga solstolar ur vattnet vid bryggan.
2007. Det här året var jag höggravid med Harry. Jag - nykter. Henrik och de flesta andra stupfulla.
2008.
2008. En ny generation midsommar-firare.

2 kommentarer:

Tanja sa...

Vilka härliga bilder! Vi har också stuga (Borgholm, Öland) som vi renoverat i EVIGHETER. Nu är den äntligen klar och jag ser fram emot att skapa traditioner likt era där. Ser himla mysigt ut att fira med så många vänner.
Ha en fin helg. Mvh Tanja

Unknown sa...

på bilden från 2008; är det bygglovs-matte man skymtar till höger?