måndag 17 augusti 2009

BF middag

Mamma passade ungarna och jag och Henrik fick vår första BF (barnfria) middag sen Caesar föddes. Vi gick till "vår" restaurang, som av olika anledningar blivit Ulla Winbladh på Djurgården. Vi nästan dog av lycka över den absolut fulländade gåsleverterrinen som de numera har som förrätt där. Även om denna BF-middag inte varade längre än två timmar kändes det mer än bra.
Tills vi hoppade in i bilen för att åka hem. Det är något ovärdigt i att två gifta människor åker bil på det här sättet.
Henrik hävdar att det är mest förnedrande för honom som får känna sig som "chauffören". Jag håller inte med, utan tycker det är mer förnedrande att vara "barnet" i baksätet.

4 kommentarer:

Anna sa...

Hej!

Jag undrar hur man klarar av att vara gravid när det första barnet inte har börjat på dagis ännu? Har precis hamnat i den situationen (planerat) och nu börjar jag bli orolig för trötthet och illamående etc. Hade du hjälp innan ni åkte til USA?

Anonym sa...

haha vilket roligt sätt att sitta i bilen som ett gift par! ;p

Rippedbackpocket sa...

Varför tog ni bilen? Sauterne till gåslevern då?.
Fast det är rätt najs att komma bort oavsett, I hear you!

Imorrn börjar Irmis plugget, håll tummarna!
(Hanna är ute och festar med tjej-gänget, extremt roligt om hon är apa-bakis Irmas första dag. Jag ska titta förebrående på hennne, skaka på huvet och säga:
- Idag av alla dagar, var det verkligen nödvändigt att komma hem så sent? Du luktar ju som en spritfabrik!

I 9 fall av 10 är förhållandet det omvända, så det gäller fan att passa på.

Krama The Hare, Der Kaiser och Henka.
Stoffe

Karin sa...

Anna - nej, jag hade ingen hjälp... det var rätt jobbigt. mest jobbigt på slutet när man inte orkar bära men måste... men man fixar det! Men kan du ta hjälp ska du förstås göra det!
lycka till!

Stoffe - varför är du the confesser numera?