måndag 17 augusti 2009

Harry börjar på dagis!

Idag var det Harrys första dag på dagis. Jag var helt övertygad om att han och jag bara skulle gå innanför dörren, och sen skulle han sticka iväg som en raket och leka med de andra barnen. Jag kunde inte haft mer fel. Han satt som klister vid mitt ben och ville inte ens sitta med vid samlingen som innehöll både sång och fruktstund. Efter ett tag släppte det något och på det stora hela verkade han ändå tycka att det var lite spännande.
Rörd blir man i alla fall när man ser sitt barns namn lite här och var.

3 kommentarer:

Parisa sa...

Åh vilket steg.

Min lillebror, 4 år, började på dagis något sent och det var omöjligt.

Det blev jag bara glad av, han som totalignorerar mig om det finns leksaker i närheten var plötsligt helt beroende av mig.

Fick t.o.m. ge pussar inför de andra barnen. Bara det.

Dammråttan sa...

Låter sunt tycker jag. Kommer säkert att ge med sig.
Lycka till med inskolningen.

Rippedbackpocket sa...

Grattis Harry på första dagis-dagen!

The rules of dagis:

Slå först.
Spring fort.
Be om ursäkt.

The Rules of "Spela Kula"
(Inte helt säkert om dessa är up to date)

Stenkulor = förorts-skräp.
(Om nån köper en påse stenkulor till dig, lita INTE på vederbörande)

Spaggar och spiraler är mer värda än dankar, om det inte är tolva-dankar, dom är värda huuur mycket som helst.

Grymmast är dock gröna spagetti-spaggar, fixa en sån och du är du hemma.

Sist men inte minst, var alltid snäll mot din lillebror.


Kram Gudfar stoffe.