torsdag 25 april 2013

Sveriges bidrag

Imorrn är det en Multi Cultural Fair på skolan, och som svensk vill man ju då bidra med något svenskt. Jag tänkte att jag skulle ta med mig mina syltgrottor. För ett par dagar sedan gjorde jag en omgång som jag måste haft för mycket smör i, för kakorna rann liksom bara ut till plättar. Så idag var det dags för ett nytt försök. Ser de inte helt perfekta ut här?
Sen missade jag att ta ut dem i tid. Och nu gör inte denna bild färgen rättvisa. De är väldigt mycket mer bruna i färgen IRL. Och sylten är svart. Typ.
"Man kanske kan göra ströbröd av det här", föreslog min man. Torrt så det fnasar om det. Imorrn får man skämmas om man är Svensk.

1 kommentar:

Anonym sa...

he he jag gjorde också hallongrottor i förrgår som rann ut och blev platta..men de blev goda iaf!
Tror inte du behöver skämmas =) De flesta ääääälskar hallongrottor!