lördag 1 februari 2014

Cupcakes för alla

Vi tog en vända till Larchmont för lite lunch och shopping. Jag och Caesar här i bild. Äntligen har det blivit lite svalare, så man kan ha kofta och jacka på sig. Det jag hoppas på är egentligen regn. Det är verkligen inte bra med en så här lång period med värme. Det är värsta torkan i modern tid här just nu.
I Larchmont finns fantastiska Babycakes Bakery som säljer vegan-bakverk. Caesar är ju mjölk-allergiker, och imorrn ska vi på barnkalas. Och med ett allergiskt barn måste man alltid ta med sig ett alternativ till de vanliga kakorna och tårtorna. Och det är verkligen hemskt, men jag glömmer nästan alltid detta. Vilket innebär att jag i sista sekund får med mig ett par torra kakor. Och lilla Caesar klagar ändå inte. Men mamma-hjärtat gör ont.
Imorrn blir det i alla fall cupcakes.
Finaste färgerna.
Smakprov utanför Babycakes. Fint med blå dörrar.

Frostingen får ju lite annan konstistens. Men de är goda!
Tummen upp!
En annan parantes bara. Mest som minne för mig själv. Caesar sätter konsekvent på sig fel sko på fel fot. Och har så gjort det sista året, och förmodligen ännu längre tillbaka. Han säger att fötterna SKA peka utåt, att det är rätt så. Och att vi andra har fel. Jag vet att många barn gör såhär, Harry gjorde också under en period. Men med Caesar börjar det kännas som att det inte vore helt omöjligt om han även hade sina skor såhär som 40-åring.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså jag älskar Babycakes!!
DOm är dom enda som jag tål, vete-,ägg-,soja-,mjölkproteinallergiker som man är. Dom finns också i NYC och MY GOOD! Jag hade lätt kunnat äta upp alla kakorna där. Vi testade en chocolate chip cookie som var som en sandwich med frosting emellan. Jag drömmer fortfarande om den kakan...Det var 1 år sedan vi var i NYC...Hade lätt åkt över för dagen bara för att liksom :D

Karin sa...

Jag förstår dig!