lördag 22 februari 2014

Ojai

En härlig grej med att bo i LA är att det är så enkelt att göra roliga helgutflykter. Denna helg åkte vi till vårt favoritställe i Ojai. Vi möttes av denna dimma när vi körde nere på Pacific Coast Highway.
Ser ju ut som brandrök, men det var en dimma som sträckte sig i princip längs hela PCH från Santa Monica till Santa Barbara.
Det killarna förmodligen gillar allra bäst med Ojai Valley Inn som vi åkte till, är papegojan Casper. Caesar hade tagit med sig sin egna låtsaspapegoja. "Undrar vad Casper komma säga när jag visar min?!", mässade han ivrigt i bilen. Så uppspelt över hur Casper skulle reagera...
Casper hade inte direkt så jättemycket att säga om detta med Caesars papegoja. Men det gjorde inget. Killarna var väldigt glada över återseendet.
Det har badats och solats.
Bergen där bakom är väldigt vackra.
Harry med en min.
Och här tror jag väl att det är mig han ska föreställa...
Är det så dom ser mig...?
Ritvägg.
Här på span på en liten kaninunge utanför fönstret.
Och där försvann den.
"Oh vilken gullig plantering!", tänkte jag här.
Morgonkaffe och liten promenad.
Det är väldigt mysigt och rogivande att vara på detta ställe.
Vacker natur, och så dessa fantastiska träd överallt. Jag älskar stora träd.

2 kommentarer:

Linda K - Hemma hos Klintons sa...

Vad härligt det ser ut :)

Viktoria-PinkPastry sa...

så fint det ser ut! Du har ett litet önskeinlägg. Har för mig att jag har sett att ni har en francis francis. Kan du inte skriva ett inlägg med bilder om den? För nackdelar, vilka podds som passar (jag gillar alla roliga typ center och sådana, passar de i den?). Det hade varit superkul. Stor kram!