fredag 21 februari 2014

Kofta jag älskar!

Måste visa upp denna gulliga kofta som mamma stickat åt mig. Sätter man på sig den när man saknar henne känns det genast lite bättre! Och återigen, hur kan denna 40-talist generation vara så duktiga på allt...? Det skulle ta mig en livstid att sticka en kofta.
Hämtade barnen på skolan och fick denna gulliga kärleksförklaring av Harry. Ett science experiment de gjort i klassen. Det är en röd piprensare han format till ett hjärta och som de sen satt ner i vatten blandat med något slags pulver, som sedan blivit till kristaller som fastnar på piprensaren. Fint!
Sen åkte vi till doktorn. Caesar var ju genomförkyld förra helgen, och nu i och med att jag fått Strep var vi tvungna att kolla barnen också.
Sjukt nog hade båda två, precis som jag, också Strep.
Verkade ändå inte särskilt sjuka. Jag vet inte om man skulle gett dom antibiotika i Sverige. Men här är det ett måste.

Inga kommentarer: