onsdag 7 oktober 2009

Att göra

I min dator verkar alltid finnas ett dokument med namnet "Att göra". Nu mer än nånsin. Att göra-listorna blir bara längre och längre och fler och fler. Inför den här flytten är mitt liv en endaste lång Att göra-lista. Förra veckan packade vi sånt vi ville ta med oss från lägenheten till LA. Det blev rätt mycket.
Barbazoo var tydligen viktig.
När man skickar saker på det här sättet får man inte packa själv. Vi hade två män här en halvdag som packade kläder, och rullade in porslin i papper. När den store tjocke av de två kom fram med min lila yogamatta i handen och frågade hur jag ville ha den paketerad, insåg jag att jag gått för långt. Inte låter man väl en yogamatta åka båt i veckor över atlanten heller? Särskilt inte som att min kropp inte utsatts för träning av den typen de senaste tre åren. Eller någon träning över huvudtaget för den delen. Det ska det förstås bli ändring på när vi kommer tillbaka till staden där jag en gång i tiden var i mitt livs form.

Inga kommentarer: