torsdag 8 oktober 2009

Tack Lisa!


Inte nog med att Lisa arrangerat denna härliga kväll, utan jag och Henrik fick också en fantastisk tavla med en historia bakom. Lisa och jag såg tavlan på en restaurang för ett tag sen, och vi blev båda helt sålda och konstaterade att vi skulle vilja ha en likadan. Sagt och gjort, nu hade Lisa och Lars tagit kontakt med konstnären, åkt hem till honom på fika och införskaffat tavlorna. Och nu har jag alltså fått en i min ägo. Tack snälla söta Lisa! Och Lars! Nu är den stora frågan om tavlan ska skeppas till LA eller hänga på Duvholmen...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Får man fråga vem konstnären är??

Cecilia sa...

Jättefin! Jag är också nyfiken på konstnären :)

Ulrica sa...

Åh vilken härlig kväll! Underbara Lisa! Vilken fin tavla dessutom...

Pangbruden sa...

Den ser härligt svensk ut så ta med den till LA

Karin sa...

Konstnären är en gammal, för länge sen pensionerad man, som heter Göte Göransson. Han har illustrerat de flesta av våra läroböcker i biologi och är dessutom serietecknare. Fantastiskt duktig!