söndag 21 augusti 2011

Framtiden är här!

I veckan kommer man rösta i Santa Monica och Malibus förenade skoldistrikt huruvida man ska ta bort chokladdrycken barnen får till lunch. Det här är ett skoldistrikt som tänker på hälsa. Detta är framtiden.
Ni kan ju tänka er hur det ser ut i resten av landet.

Själv har jag fått rekommendationen av BVC i Sverige att ge mina barn ett glas O´boy om dagen för att de ska få i sig kalcium. Och det är i och för sig inget jag får ångest över. De dricker inte mjölk annars. Men jag skulle inte gilla att de åt chips och drack choklad i skolan varje dag. Då får man väl ändå vara nöjd med att man skickar med dem lunchlådor.

2 kommentarer:

Swedish in Atlanta sa...

Jag gillar verkligen att skicka lunchlada med mina barn till skolan. Fast jag lagger i chips och chocklad mjolk i dom varje dag:)
Petra

Karin sa...

Vad skickar du med i lådan då? Jag tycker det är ursvårt att få någon slags variation på det...