lördag 13 augusti 2011

Lördag den 13e augusti i klockslag

Kl 01.30 AM. Min man väcker mig för att visa skunken som nu tror att den äger vår trädgård på nätterna.
Kl 09.30 AM. Pappan och äldste sonen åker till Homedepot, aka Hemdepån, som min käre far säger. Det ska köpas grejjer till en snickarverkstad för killarna.
Kl 11.15 AM. Harry kör lite skateträning.
Runt Kl 12.00 - här saknar vi ett foto, så ni får hålla till godo med ett av mig och Harry. Men vid denna tid satt jag i alla fall i bilen på Santa Monica Blvd, i korsningen av Fairfax, på väg till en Hardwarestore. Och jag kan då ha sett det värsta Hollywood-galningen jag någonsin sett. Och här finns det många. Det här var i alla fall en mycket fet man iförd en röd feministaktig peruk. Han bar till detta en BH där han klippt hål för brösten. Sen en vit mycket kort ballerina kjol. Och under detta en stringtrosa där man kan kunde se könet hänga ut på sidan. Han cyklade. Nykter. Iförd detta. Jag höll på att köra i diket. Även om det inte finns några diken här.
Kl 13.15. Väl hemma efter fet-man-i-bh-ballerinakjol-och-stringtrosa-chocken började jag med ett litet målningsarbete.
Kl. 15.00. Barnens snickarverkstad är klar. Nu påbörjas ett snickrande som håller i sig under resten av dagen. Henrik lämnar snickrandet och tillbringar resten av dagen i köket.
Kl. 18.45. Mamma och jag serveras en fantastisk middag signerad Henrik. Det är ankbröst i apelsinsås med råraka och stuvat savoykål. Ankbröstet kom med DHL-leverans från New York tidigare på dagen. Så underbart gott!
Kl. 19.45. Jag tittar på min gulliga lilla sukulentplantering på middagsbordet. Mycket nöjd med den. Harry och Caesar är på verkstaden.
Kl. 20.00. Barnen kommer ut från verkstaden. De har byggt en skunk-fälla! Harry visar hur det kommer gå till när skunken fångas.
Skunken ska tydligen lockas in med hjälp av lördagsgodiset.
Kl. 20.20. Caesar spökar. Och kör spretlugg.
Kl. 20.21. Jag kör igång med en andra målning av baren. Fin dag idag!

Inga kommentarer: