fredag 18 oktober 2013

Blandat kompott

Tiden går bara snabbare och snabbare, och jag tycker knappt att det borde blivit måndag kväll förrän det visar sig vara fredag kväll. Här har vi Harry någon gång i början av veckan utanför skolan. Jag TROR jag minns hur det var när jag var lika liten som honom och veckorna var långa som bara den.
Riktiga California dudes är de.
En annan dag - vi är och träffar Harrys allergi doktor, och passar på att skriva in även Caesar där. Sällan har jag skådat en läkare bli gladare över att få en liten patient med en viss diagnos. Caesars allergisjukdom som jag knappt kan uttala namnet på (eosonophilic esopaghitis) är tydligen i de här allergi-läkarnas värld, en väldigt spännande sjukdom, då den upptäckts och forskats på bara de sista 15-20 åren...
Sen kom ett fint träd levererat som jag beställt. Ett Tangelo träd - det är en blandning av Tangerine och Grapefrukt.
"Mamma, vårt house är inte häftigt decorated", sa Caesar och tyckte att jag var dum som inte köpte en Frankenstein till trädgården.
Barnen hade Crazy Hairday på skolan. Såhär såg Harry ut när vi hämtade på skolan. Tråkigt nog tog jag ingen bild på morgonen - då jag med hjälp av tonvis med hårspray och dammsugare fått till en riktigt crazy friss på honom.
Och så har lilla Essar varit Star of the Week i sin klass denna vecka. Och detta avslutades med att jag och Henrik var där idag. På önskemål från Caesar tog pappan med sig en rökmaskin. Jag hade en iPod, och en spellista med favoritlåtarna (fortfarande Gangnam Style). Och ett par paket pepparkakor. Och så blev det lite klassdisko. Roligt!
En liten klasskompis frågade Henrik "varför han hade white beard som Santa Claus". Ännu roligare!
Och så blev det five ´o clock på en fredag. Och det vet väl alla att det är wine ´o clock.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar din blogg, kan inte bara slita mig....Du som lever jetset livet och verkar ha de rätta kontakterna, har du aldrig funderat på att du skulle platsa så bra i "The real house wives of orange county", du skulle kunna addera lite äkta klass och finess med din jordnära approach:)

Karin sa...

Nej det har jag faktiskt aldrig funderat på... hahaha! Men roligt att du gillar bloggen!