tisdag 12 november 2013

Megastolt mamma

I torsdags när jag kom till skolan tog Harrys fröken, Ms Cricket, mig åt sidan för hon hade "något" att berätta. Av någon oklar anledning tänker jag ofta att "något" är något tråkigt. Men det var det verkligen inte. Utan hon började nästan gråta för mig när hon berättade att de valt ut Harry som klockringare på måndagsmötet veckan efter - för att han är den som bäst porträtterar skolans motto "Safe, Kind, Responsible". Jag blev otroligt rörd av detta! Och vi fick inte berätta detta för Harry, utan det var alltså idag på veckomötet som han blev uppropad inför hela skolan, för att ringa i klockan. Lilla gubben.
Han älskade det!
Och tog i för fulla muggar.
Jag tycker att skolans Monday Morning Pledge är väldigt bra - amerikanskt, men bra! Försöka kan man alltid.
Idag på kvällen frågade Caesar om han någonsin kommer få ringa i klockan han också. Jag hoppas det! Men skulle kanske inte betta på det.

2 kommentarer:

Hans sa...

Hälsa Harry att det finns många fler stolta
här hemma i Sverige, som tycker att Harry
förtjänar denna belöning.

Karin sa...

Det ska jag!