fredag 8 november 2013

Memory Lane

Jag och en nyfödd liten President. New York, 14 april 2009

Läser i senaste numret av Svensk Damtidning (ja, vi prenumererar!) att Prinsessan Madeleine kommer ha samma OB (gyn- och förlossningsläkare) i New York som vi hade när jag väntade Caesar där.
Blev genast mycket nostalgisk och var tvungen att ta en trip down memory lane till när Caesar föddes

Harry får blod transfusion. Danderyd, 17 juli 2007

Vi hade haft en rätt jobbig förlossning med Harry i Sverige tidigare. Både han och jag förlorade en massa blod - Harry fick ligga på neonatalen för att få en blod transfusion. Själv fick jag ingen transfusion, vilket var rena idiotin - jag hade förlorat precis under gränsvärdet och då var det bara att kämpa på. Typiskt svensk vård får jag för mig.
 New York, 15 april 2009. Dr Brownstein tittar till mig och Caesar dagen efter förlossningen, mamma bakom.

När jag berättade om detta för min läkare i NY förklarade hon att de där givetvis gjorde individuella bedömningar. Såklart. Det tog mig flera veckor i Sverige innan jag orkade gå runt huset utan att pusta av ansträngning. 
Sen var det såklart en massa andra skillnader på att föda barn i USA kontra Sverige. Både på gott och ont. Men kan ändå konstatera att Dr Brownstein var en fantastisk läkare. Och det som är skönt här i USA är att det är samma läkare som förlöser en som också följer ens hela graviditet. Det är ju väldigt positivt. 
          Vackra lilla Harry ett par veckor efter att vi kommit hem från BB, sommaren 2007.





Inga kommentarer: