tisdag 7 april 2009

Dagen

Mamma och Harry försvann till biblioteket på förmiddagen. Och sen kom Johanna och Joni förbi. Och Jennie, som skulle tvätta Filips kallingar i vanlig ordning. Vi lunchade på Blue Ribbon Bakery, trots att jag lovat Henrik att aldrig gå dit igen, efter vårt senaste besök då servicen var helt kass. Vi snackade om allt möjligt och gled en kort stund in på bantning, som sjukt nog är en riktig hobby jag har. Detta trots att jag måste bre smör på alla håll på mina mackor. Ovanpå, och på tugg-ytan efter varje tugga.
Efter lunchen mötte jag upp med mamma, och vi tog en tur i Sohos shoppingkvarter.
Och nu har jag ätit mig mätt på pannkakor med sylt och grädde. Harry föredrog makaroner.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Som barn fick vi syltmackor på helgerna med så många extraklickar smör på smörgåskanten som ens egen ålder. 5 år - fem klickar smör... Skönt att man var storasyster och fick mest smör jämt. Kan säga att det inte har gangnat mig som vuxen.

Nu är jag nyfiken på den nya bebisen, kan den inte komma snart? kram, kusin Bastin

Unknown sa...

Hur gamal e sötnosen Harry?

Mecklaren sa...

Kan du inte skriva lite om bebis modet i N.Y? Du om någon lär ju ha koll. Min fråga är; kan man köpa en Bugaboo i denim. Visst kan man inte det. Helt fel va? Känns lite konstigt att gå omkring med en stor jeansinklädd vagn???
Kanske skall köra på ett säkert kort; svart. Eller vad säger du?
Puss

Karin sa...

Hej Anna!
Vi är också mycket nyfikna på nya bebisen... snart är han här.
kram kram
---------

Therese,
Harry är 1 år och 8 månader.
----------

Lisa!
bra idé, jag ska göra en liten moderapport. jag tycker du ska köra en svart bugaboo, det var det jag ville ha när jag köpte vår. men då fanns det inte. och sen kan man ha en rolig färg på själva åkpåsen. och mysiga filtar i roliga färger.
puss