måndag 20 april 2009

Fransmannen

Har inte varit utanför dörren sen jag kom hem från sjukhuset, men idag var det dags. I det här vädret. Det var dags för inskrivning på BVC för Caesar.
Och koll av hans gulsot.
Jag skulle behövt lite gulsot. Här är jag i väntrummet på Tribeca Pedeatrics.
Och det här är Caesars läkare - Dr Michelle Cohen, fransman. Lätt den mest osentimentala barnläkare jag träffat. "Babies from any age can sleep all night without eating, the only thing you got to do is put your head under the pillow when he screams. And I really recommend it. Either you do it now, or you got to do it later." Later väljer jag.

7 kommentarer:

Dammråttan sa...

O shit! Ja, jag skulle också välja later. Som om inte barn var olika individer och som om de inte skrek av en anledning. Jag ryser.
Ett av mina fyra barn har sovit hela nätterna från två månaders ålder, men inte tusan var det för att jag lät henne skrika - HUA!

Lita du på dig själv i det här fallet.

emi guner sa...

snygga ni är allihop.

Unknown sa...

ha ha vilken snubbe! Min lilla tjej sov inte hela natten förrän 10 månader men det tillhör väl bebis-paketet eller?

Jessica - bymom.se sa...

Som om man skulle vilja ignorera sin bebis! Min tjej sov sin första hela natt när hon var dryga ett...

Tanja sa...

Usch, sådana tips är verkligen skrämmande. 5-minutersmetoden och dyl. Spädbarn är beroende av mammas närvaro och blir säkert mer harmoniska av så mycket närhet som möjligt. Man undrar om dessa människor som föreslår sådant har barn, eller om de är psykopater. Varför förlita sig på metoder som någon mupp hittat på (oftast fungerar de inte ens) istället för att följa sina instinkter- speciellt om man är en varm och kärleksfull förälder...

Karin sa...

Jag är i och för sig för 5-min metoden, tror att det ligger något i att barn behöver somna själva för att känna sig trygga om de vaknar på natten. men det är bara min personliga åsikt. men jag tror inte att man ska ignorera gråtande spädbarn. de behöver all tröst och trygghet och de kan få.

emi - tack för komplimangen!

Dammråttan sa...

Absolut, men det är en milsvidds skillnad mellan femminutermetoden och att lägga kudden över huvudet och härda ut.
Sen tror jag att det inte funkar på alla barn heller. Med kudden över huvudet missar man gärna nyanserna i gråtandet.