onsdag 8 april 2009

Dagens boktips

Gick och mötte upp Jennie för en liten fika på eftermiddagen. Igår var hon ute och svirade och dansade på borden. Och idag hade hon hittat tillbaka till sitt rätta djupa jag. Lägg märke till vilken bok det är hon läser. J.D. Salingers The Catcher in the Rye.

Själv fortsätter jag gräva djupare i den norske actionhjälte-snuten Harry Holes osannolika kriminalfall. Nej, vad jag saknade min bokklubb kände jag nu. Hoppas på en klubbträff så fort jag landar i Sverige igen.

3 kommentarer:

Petronella sa...

Jag läser Jennies blogg oxå, och vid en frågestund blev jag alldeles förskräckt av vissa elaka kommentarer som påstod att hon var ytlig och så vidare... Herregud hur kan de veta det genom att läsa en blogg??!

Hon är nog både smartare och djupare än de som gav de kommentarerna!

Catcher in the Rye litter förresten på mitt skrivbord här, har velat läsa den men har inte haft tid, men nu blev jag sugen:)

Tack för en rolig blogg btw:D

Karin sa...

givetvis är hon så mycket smartare och djupare än de som skrev så småsint!

Petronella sa...

Ja det är klart:) "Nog" var fel ordval...Jag såg det efter jag skickat iväg kommentaren:)