torsdag 19 november 2009

Happy wife, happy life

Igår sken solen som vanligt i La La-land. Vi var inne på vår tredje testdag med nanny Silvia. Jag har inte skrivit om det tidigare, men den här veckan testar vi alltså en nanny som ska få vårt liv att gå runt här i LA. Visst är det så att jag skulle kunna ta hand om barnen helt själv, men som vår vän Filip säger - "Happy wife, happy life"...
Nu ska vi inte överdriva, hade vi varit i Sverige hade vi ju haft Harry på dagis under dagarna. Hursomhelst, under denna tredje dag testade jag att lämna Harry själv med Silvia i lekparken.
Medan jag och Caesar gick för att äta lunch. När vi kom tillbaka för att hämta upp dem frågade Silvia mig: What does "akka hemm" mean?. Jag har ändå en känsla för att det kommer funka med Silvia. Smaka bara på namnet.

Inga kommentarer: