måndag 2 november 2009

Nu är det jul igen

Det är kanske först när man besöker The Grove som man verkligen känner sig hemma i LA. Idag gjorde vi i alla fall den här omgångens första besök i detta sjuka, men fantastiska centrum. Harry älskade det. Han älskade dessa små bisarra vatten-staty-fontän-figurer, så till den milda grad att han la sig ned på marken och började gråta när jag försökte få honom att förstå att vi skulle gå vidare.
Och så är ju jul igen. Bygget av julgranen pågick för fullt. Bara man nämner ordet jul får Henrik något sjukt i blicken. Jag blir rädd på riktigt när jag tänker på vad som kommer hända när det blir pyntdags hemma hos oss. Ett päron till farsa kommer kunna slänga sig i väggen. Han kan ta sin rullator och rulla iväg.
Jag fick en stadskaffe. Inte illa.

3 kommentarer:

Annika sa...

Underbart, avundsjuk på shorts dock......Lycka till Overthere

Patrik sa...

Ser härligt ut.
Lycka till med julstöket.
Ska fira min första Jul med familjen i USA iår.

Unknown sa...

Undrat om det där med överdrivet julpynteri går i släkten? Har själv chockat många vänner genom att kameleonta lgh helt och hållet till julrött. Sjukt snyggt.