onsdag 30 april 2014

Grannfejden

Hörrni, kolla vilket fint litet fågelbad jag hittat på Ebay till mina vänner, birdisarna... Jag förstår ju att detta kanske inte intresserar så många. Men jag har blivit helt besatt av våra fåglar här utanför huset. Nu bjuder de dessutom på en grannfejd.
Här har vi gamla gänget. De hade ett bo på högra sidan innanför yttertaket. När ungarna flugit ut tog jag ner boet för att barnen skulle kunna studera det. Jag insåg sen att de inte var klara utan förmodligen skulle lägga en ny kull. Så upp åkte boet igen. Och de kom tillbaka.
Och i samma veva kom detta par och byggde ett bo innanför yttertaket på vänster sida. Bara två meter bort.
De sitter och stirrar ut varandra.
För att sen gå till attack. Frågan är ju hur detta ska sluta. Ska man kalla in Aschberg? Eller är det jag ska som ska flytta in på pensionärs-hemmet...?

1 kommentar:

Hans sa...

Viktigt att kacka i eget bo