fredag 4 april 2014

Torsdag med Essar

Torsdagen tillbringades till stora delar i telefon och på datorn. Vilket resulterade i en låååååång dag framför iPadsen för barnen. Caesar och jag tog en prommis på eftermiddagen för att ändå vara lite duktiga.
"En sån vill jag ha!", utropade han när vi gick förbi den här glittriga moppen. Väldigt uppfinningsrikt, den är hemdekorerad. Det är som små spegelmosaik-bitar som klistrats på.
Älskar såna här ingångar till hus. Man börjar genast fantisera om hur det ser ut på andra sidan.
Galen i olivträd är jag också. Vet ni hur sjukt dyrt det är att köpa ett träd i en den här storleken? Kan kosta allt från 60 000 kronor och uppåt. Troligtvis mera.
Caesars mål med promenaden. Liten backe på Sunset blvd. Aka ingång till ett kontor...
Tjohooo! Lycka. Och ja, vi glömde hjälmen. Har alltid det annars såklart.
Villa Rosa på Sunset Blvd, korsningen Fairfax Ave är ett annat roligt ställe. Väldigt spännande att kika in genom grinden. Och se det stora blyinfattade fönstret innanför, dekorerat med ett piratskepp.
Fint hus.
Hej, här står vi och blommar.
Vi med.
Ett till spännande ställe. Caesar var alldeles säker på att det fanns en Halloween katt därinne.
En till glugg.
Hemma hittade vi Henrik och Harry. I full färd med att träna inför Harrys softball karriär. Kanske mera känt som pappa Henriks pensionsplan.
Han är riktigt bra på bollar, kasta, slå på, sparka och fånga. Det kommer inte från mig. Brännbollen var en mardröm, minns jag. ALLTID vald sist. Fy vilken ångest.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, den där grejen med att välja och att nån ska bli vald sist, konstigt egentligen... Hoppas det inte är så nu :)