lördag 17 januari 2009

Dagen so far

Harry hämtades tidigt imorse, och vi tog oss efter det till Sturebadet. Henrik som tydligen inte varit där på väldigt länge blev väldigt besviken på att vatten-gympandes pensionärer i massor var det enda som kunde beskådas därinne. 
Jag förvånades faktiskt också över hur det är möjligt att så många pensionärer kunde vara där samtidigt. Och hur de har råd. Efter att vi sett en av dessa snyta sig, inte bara en gång, utan tre gånger i vattnet efter vattengympan kände vi oss inte särskilt sugna på att hoppa i poolen. 
Men vi njöt ändå av våra behandlingar som var kurbad varvat med massage.
Efter badet blev det en lunch med starköl på Lisa Elmqvist i Östermalmshallen. Henrik åt räksallad och jag tog en ångad Helgeflundra. Jag försökte tala mig varm för att Henrik skulle skippa vaxet i håret på festen ikväll. Hans fluffiga silverhår är något av det snyggaste jag vet. Gillar inte när det vaxas.
Sen hör och häpna, tvingade han mig att köpa ett par nya skor. Det är inte varje dag man blir tvingad till något sådant. 


Inga kommentarer: