tisdag 6 januari 2009

Nyårslöfte

Läser att Ebba Von Sydows nyårslöften innebär att hon bland annat ska bli; duktigare och snyggare. Fy vilka jobbiga och framförallt tråkiga löften. Mitt enda löfte är att jag ska försöka göra mindre. Vara mindre duktig. Plocka mindre. Inte göra flera saker på en gång. 
Har börjat praktisera detta idag. Har inte puffat några soffkuddar, och har låtit tvätten ligga kvar blöt i maskinen. Kunde dock inte hålla mig från att plocka dagens skörd av blöta dagstidningar på badrumsgolvet efter Henriks morgonbad.
Skulle hängt med Martina och Ruben egentligen, men Martina ville inte riskera att smittas av vår förkylning. Väldigt synd för jag behövde verkligen träffa henne. Men vi har styrt om och ska ses senare i veckan. Harry är fortfarande besatt av att flyga. Här flyger dom för fullt. Medan jag äter glass.
Senare tittar Harry på Rorri Racerbil för kanske hundrade gången, med sådan entusiasm att man kunde tro det var första gången han såg dvd:n. 

Harrys bil, helikopter- och flygintresse gör att vi ändå får förhoppningar för blivande presidentens (han i magen alltså) storebror. Annars pratas det mycket om att Harry kanske slutar som Bill Clintons festande brorsa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det skönt att använda Tv:n som barnvakt ibland? :)

Karin sa...

Bästa barnvakten...