tisdag 13 januari 2009

En bättre dag

Hade i natt min fjärde eller femte sömnlösa natt på raken. Trots det känner jag mig rätt okej. Det kan bero på att jag just varit ute och tröstshoppat. Hemskt, men det hjälper verkligen ibland. När jag är ledsen eller lite deppig över något vill Henrik alltid att man ska sätta sig och köra en snabb och konkret problemlösning (företagsledare som han är). Det finns inga problem som han inte kan lösa, resonerar han. Det han och många män inte fattar är att man ibland kanske inte kan, eller vill lösa vissa problem så. Ibland vill man bara få älta och prata lite, och lägg sen lite shopping på det så kanske problemet är ur världen.

Amy kom hit imorse för att ta hand om Harry ett par timmar. När jag kom hem igen efter mitt lilla shopping-uppror och mötte hon mig i dörren med ordet "hyper...". I Harrys rum var det en enda röra, och han själv låg på sängen i en brottningsmatch med kaninlampan. Sekunden efter totalslocknade han.
Jag hann även med en liten ältar-lunch med svägerskan Hanna. Irma hade ny frisyr för dagen. Dom ser så franska ut. Det kan man inte säga om Harry och mig.

Inga kommentarer: