onsdag 21 januari 2009

Katoey, transa eller bara gravid?

Henrik åkte till NY imorse, det var lite sorgligt. Mest sorgligt för att han tycker det är så jobbigt att vara ifrån Harry. Och så kommer vi sakna honom förstås.

Jag och Harry mötte upp med Maja och Axel på öppna förskolan. Där blev det sång och dans. Ungarna tyckte det var superkul förstås. Maja och jag kände oss väldigt duktiga, och avslutade  med lunch på Foam.

Maja och jag pratar ofta om gravid-utseende. Man förändrar ju utseende något helt otroligt när man blir gravid, speciellt i slutfasen. Läpparna bara flyter ut och blir gigantiska, och detsamma händer med näsan. Vissa kvinnor liknar till och med transor eller katoeyer (aka Ladyboys). Man tänker ju inte riktigt på det när man är det, men det är lätt att se i efterhand. På bilden är jag på ett bröllop och det är ett par veckor kvar tills Harry föds. Jag ser ju inte klok ut med den där jättenäsan och jättemunnen. Och det här kanske inte syns på just den här bilden, men till råga på allt har jag spökat ut mig i en jättefärgglad klänning med jättesmycken till. Med de där läpparna och den näsan borde man klä sig lite mer diskret. Det ska jag komma ihåg till denna gång.


Efter lunchen fick Harry vara hos Farmor medan jag var på massage. 

Nu är vi hemma och flyger helikopter.

Inga kommentarer: