tisdag 26 maj 2009

311

Harry och Hannah åkte till Central Park på förmiddagen. Och jag tog mig upp till konsulatet med Caesar för att hämta hans pass. Roligt det ser ut med Henriks händer som håller huvudet rätt. Lunchade med Johanna och Fredrik efter det, som reflekterade över att det i Sverige troligtvis inte fått se ut så.
Efter lunchen gick jag och Johanna till Barneys Co-Op för en liten koll...
Och när jag sen tog mig hemåt hamnade jag mitt i ett fågeldrama på Hudson. Den här lilla killen blev pickad på av en annan fågel, det var ett annat par som också blev vittne till attacken. Men de trodde att den andra fågeln försökte hjälpa den här killen. Jag tror inte det. Hursomhelst blev de helt förstörda när de såg hur dåligt den här fågeln mådde. Och tjejen fattade beslutet att ringa 311. Inte 911, utan 311. Det är ett emergency-nummer för mindre incidenter. Jag flydde fältet när Caesar började skrika i vagnen. Men funderar såklart fortfarande på om det kom någon slags mini-ambulans till undsättning för att rädda denna lilla pippi.

3 kommentarer:

Dammråttan sa...

Å, så söt han var på passet. Bra ändå att han höll handen där, för de bebisar jag har sett på pass, har bara hängt med huvudet. Nu ser man ju hur han ser ut.

Unknown sa...

Gulligt pass, verkligen det måste ni spara!

Drömkåken sa...

Supersött ju!
Vår dotter gäspar jättestort på sitt pass (var typ fyra månader gammal) och passtanten tyckte det var såååå gulligt.
Själv ser jag ut som jag har antenner på mitt körkort, hade hårpinnar dagen till ära...