tisdag 5 maj 2009

Ön

Under min regnpromenad som lönlöst, kan tilläggas, gick ut på att få barnen att somna köpte jag dessa fina pioner. Och då började jag känna att även jag faktiskt saknar ön. Det går inte en dag utan att Henrik säger att han längtar dit. Och nu gör alltså även jag det.
Längtar framförallt efter trädgården, och att jobba med den. Såhär års brukar jag se ut såhär och ligga i landen. Inte riktigt sådär tjock, på bilden är jag nog gravid i sjätte månaden med Harry.
Sörjer att jag inte kommer få se syren-buskarna slå ut.
Och inte heller Alp-Klematisen. Fast i och försig kanske jag hinner se den blomma klart, i och med att vi kommer hem i mitten på juni.
Ser fram emot sommarens solnedgångar på ön.
Och Harrys 2-års dag. Den här bilden är från morgonen på Harrys 1-års dag. Tältet hade han just fått i present.
Ser också fram emot att grillen ska åka fram, så Henrik får känna sig lite macho där med en whiskey och en cigg i mungipan. Finns ingen som tycker att han är en sån mäster-grillare som han.
Och oj vad jag längtar efter att se stockrosorna slå ut. Och efter att se vilka av alla mina rosbuskar som klarat sig från sorkarna i år.
Men även om jag längtar efter allt detta, så ska man ha klart för sig att jag just nu mycket hellre är i NY än i Sverige.

4 kommentarer:

Ixelles / Abbaye de la Cambre sa...

Ja jag längtar ocksa efter sommaren!

http://lamamanbxl.blogspot.com

grindsson sa...

Det är väl ingen på allvar som tror att nån skulle vilja byta ut ett familjeliv i en världsmetropol till ett vanligt Sverigeliv. Du har en jäklans tur.

Unknown sa...

jag förstår verkligen att du längtar dit, ser underbart ut! Lite dåligt insatt men vilken ö är det??

Mecklaren sa...

Får man låna dina gröna fingrar? Behöver hjälp med allt möjligt på landet. Har bl a hittat ett gammalt grönsaksland, päronträd som behöver beskäras och gigantiska järnkrukor som behöver få plantor ;-)