söndag 10 maj 2009

Storm och sol

Klarblå himmel och skön värme (så länge man undvek stormvindarna som nästan tog barnvagnen med sig). Mötte upp med Johanna för en fika på Café Angelique på Bleecker, och sen en promenad. Harry har varit lite smådålig sen i fredags, så det blev inget "Söndagsparty" för mig den här söndagen heller. Innan jag fick barn trodde jag alltid att människor med barn som sa att de måste vara hemma med sjukt barn använde det som ursäkt för att själva vara hemma. Men nu börjar jag fatta att det inte är så.
Handlade på Gourmet Garage på vägen hem. Det är utan tvekan den dyraste mataffären jag handlat i. En bit vanlig cheddar-ost, i samma storlek som ett cigg-paket, kostar 7 dollar där. Helt vansinnigt.
Nu ett glas rosé.

3 kommentarer:

Ixelles / Abbaye de la Cambre sa...

Gud va gott med ett glas rosé!

Evalena sa...

Hej hej!
Fick tips av min syrra att kolla din blogg då jag är N.Yfrälst. Härligt att få bo där va?
Ha d gott!
(min blogg har inget som helst underhållningvärde för andra än våra närmaste men varsågod att ta en titt om du vill)

Karin sa...

Underbart med rosé och underbart att vara i NY!