torsdag 21 maj 2009

Skarpt läge idag igen

Var i vanlig ordning ute och promenerade på förmiddagen för att få barnen att somna i vagnen innan lunch. Gick då förbi denna folksamling på Bleecker. Det var en kinesisk modeplåtning av något slag. Inget konstigt i det. Förutom att den kinesiske mode-fotografen bär munskydd. Förmodligen den enda personen i NY som gör det nu.
Satte mig sen nöjd på Le Pain med två sovande barn i vagnen för att vänta på Madde som jag skulle luncha med. I samma sekund som min stora soja-cappucino landade på bordet vaknade båda barnen med varsitt illvrål. Skarpt läge alltså. Man utsätter sig aldrig för risken att sitta ensam med två gaphalsar till barn under lunchtid, hur fan tänkte jag? Som tur var kom Madde ganska snart inpå detta och krisen var avklarad.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så att de hade munskydd på Time Square med gristrynen på, ha ha ha mkt roligt!

Det är som att barn känner på sig att nu ska mamma minsann inte få en lugn stund. Jag kunde bli så förtvivlad att jag nästan började grina när det där hände, hormonerna kan ju ha spelat in en del;-)

Karin sa...

Ja det kan verkligen kännas som att de gör det medvetet.