torsdag 7 maj 2009

Barcelona? Eller helt enkelt "Utan glasögon i NY"...

När jag idag var ute och försökte söva barnen i vagnen, gick jag som rätt ofta annars förbi den här lilla parken i korsningen 7th Ave och Christopher. I vanlig ordning tänkte jag på hur idiotiskt jag tycker det är med såna där "kropps-statyer" - människor som ska försöka tjäna pengar på att se ut som statyer. Såna som det kryllar av på Las Ramblas i Barcelona. Hur som helst, jag bestämmer mig för att gå in i parken och ta ett kort.
Döm om min (korkade) förvåning när jag kommer lite närmre och inser att det faktiskt är riktiga statyer. Är till och med tvungen att gå fram och känna på dem. Här har jag alltså promenerat nästan dagligen i flera månader och trott att det här är människor utklädda till statyer. Men det är det alltså inte. Utan jag kan läsa på en skylt i parken är det är ett "Gayliberation Monument". Måste börja använda mina glasögon mer.
Men ojdå, vad är nu det här? En av statyerna ser ut att ha rymt. Harry vägrar att sova och min promenad för mig vidare. Helt utan att tänka på det hamnar jag i ett av mina favorit-shopping områden runt 5th Ave och 20th Street.
Så när jag kommer hem lite senare är det med dessa påsar på armen.
Och en fortfarande vaken Harry - här inne på sin andra vällingflaska.
Och en sovande Caesar. Tack gode gud för personen som uppfann nappen.
Jag gör ett sista desperat försök att få Harry att somna framför en film. Men "Desmond och Träskpatraskfällan" är alldeles för spännande för att kunna somna till.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Hej Karin,

Har följt din blogg ett tag - mycket underhållande. :) Hoppas att det är ok med en nördig vagn-fråga. Jag har ett barn som ser ut att vara i samma ålder som Harry och en till i magen, färdigbakad om fyra veckor. Nu såg jag en bild på vagnen - och är det en Vibe? Vi provade den idag, den enda som får plats i vår lilla hiss, och vår kille satt liksom halft upp och vägrade luta sig bakåt. Hur är det med Harry, verkar han gilla vagnen? Använder ni syskonsitsen (som kändes lite liten redan) eller sitter han "direkt i" liksom?

Tack för tips i syskonvagnsdjungeln och lycka till i min favoritstad!

Hälsar Ulrika

Johanna sa...

Fortsätter att följa din blogg dagligen. Vad skönt det känns att det finns andra mammor som har barn som inte ville sova middag idag.

Kollade in bilderna med kycklingmasker, Harry alltid lika söt, Din man hade jag nog blivit lite rädd för om jag mötte honom sådär.

Får även gratuelra till bebisen.

Karin sa...

Hej Emils mamma!
det är en "Phil & Ted"-vagn vi har köpt, de visade mig en Vibe i affären - men försäljaren rådde oss att köpa Phil & Ted som dessutom verkar vara den som alla här kör med. Jag är verkligen supernöjd med den. Båda barnen sover och åker bra i den. Lilla bebisens liggdel byts ut när bebisen är runt 3-4 månader till ett mer sittande ligg-läge. Harry absolut älskar vagnen! han sitter ju högt, och på sin sin lillebror. det kan väl knappast bli bättre...

Tack Johanna för grattis-hälsningen!