måndag 22 december 2008

Elaka pensionärer

Vi lämnade lugnet på ön för lite julshopping tidigare idag. Fy fan för julmats-shopping på Sabis (i Fältan). Inget vidare nöje. Sjukt många elaka och sura pensionärer där. En annan sak jag funderade på när jag sprang där mellan hyllorna är vad de "ekonomiska" personerna gör där. Det är liksom ingen idé att gå där och jämföra priser, och försöka spara pengar. Sabis är väl en av de dyraste mataffärerna i Stockholm om jag inte minns fel? 
Väl hemma satte jag sen igång med allehanda julgrejjande. Putsade ljusstakar, drack glögg, dekorerade apelsiner (1 apelsin blev det) med nejlikor tills tummen nästan blödde. Och så skulle jag koka fransk kola. Det kändes som ett väldigt lyckat projekt.
Så här nöjd såg Harry ut efter att jag gjort "kul-tricket" för att se att kolan var klar. Den blev supersmarrig.
Men ojdå. Kastrullen blev visst helförstörd.

Allt detta medan Henrik snarkat som en annan pensionär på soffan. Jag har många gånger försökt införa ett sovförbud på nere-våningen. Tycker att han kan sova på övervåningen i sängen om han nu måste pensionärs-sova på dagen. Han håller inte med. Efter ett par timmar blev han brutalt väckt av vatten i örat från Harry.

Harry dansar bäst till Bob Marley för övrigt. Det är softish, tycker han. 
Nu är det färdigstökat för idag. 

Inga kommentarer: