onsdag 17 december 2008

Ljusare tider

Mamma var här för ett par timmar sen för att passa Harry när jag skulle på massage. Med sig hade hon DAX handdesinfektions medel... kräksjukan går som en löpeld, så better safe than sorry. Ute blir det mörkt redan klockan två. Vi hade EN dag med lite sol för ett par dagar sen, men då var jag och Harry tvungna att sitta inne och vänta på ett bud. Och jag vet inte om det är regn eller bara allmän rå-fukt som träffar mitt ansikte, och får mascaran att lägga sig på både ögonlock och kinder, så fort jag går utanför dörren. Harry som bara är ett och ett halvt år har säkert inget minne av att andra ljusare tider funnits. Så vi tar och återupplivar några sommarminnen i bilder. 

Henrik joinar oss och går på pappaledighet.
Vi firar midsommar hos oss som vanligt. Undrar hur det ska bli i sommar. Hinner vi hem från NY för att dra tag i detta mastodontprojekt? 
Henrik fångar stolt sommarens första och enda orm. Han lägger den i en hink i båten, för att åka och dumpa den på fastlands-sidan. Mitt på sjön sticker ormen upp sitt huvud och börjar fräsa. Henrik blir rädd och sparkar till hinken. Ormen landar i vattnet, tittar på Henrik och simmar sen lugnt tillbaka till ön. Hem till oss.
Vi äter sill och dricker champagne. Två goda saker, men inte ihop. 
Jag tar om bilden, nu med en Henrik som rätat på ryggen.

5 kommentarer:

Jessica - bymom.se sa...

Kör också med DAX nu i kräktider :-)

photobyjennie sa...

Hej!
Tittar in för första gången! Intressant blogg! N Y låter underbart! Hoppas ni hittar en cool lägenhet!

Hälsar
Jennie

photobyjennie sa...

Liten värld! Ser en bekant från Vilhelmina på er midsommarfest bild!

Anonym sa...

Å, vad dina bilder fick mig att längta ännu mer till sommaren.

Tycker inte om vintern... allting blir extra jobbigt, evigheter att klä på barnen, skrapa bilen, förkylningar... ja, listan kan bli hur lång som helst...

Karin sa...

Skulle gärna gå i ide ett par månader...