onsdag 10 december 2008

Vardagsglamour

Har just lagat den äckligaste middagen Harry nånsin ätit. Jag mår själv illa bara jag tänker på det. Att laga mat är inte en av mina starka sidor. Annars tycker Harry att det är väldigt kul att hänga i köket när jag lagar mat. Han beter sig som en liten viking och har sina egna små grytor och kastruller. Och så dricker han omåttliga mängder vatten ur decilitermått och soppslevar. 

Ingen Hollywood-glamour här inte. Fast på väg mellan lunchen och massagen idag fick jag en dos glamour när jag införskaffade en nyårs-blåsa. Som jag hoppas att jag kommer kunna ha då på nyår alltså... En till del glamour får vi nu när vi tittar på Nobel-sändningarna, och impas av SVT:s utsända som först pratar japanska med en pristagare, sen tyska med en annan och sen franska. Själv skrev jag förr i tiden i mitt cv att jag kunde engelska, spanska, tyska och lite italienska. I själva verket kan jag bara engelska och svenska. 

Inga kommentarer: