måndag 22 december 2008

Tjejlunch

Var igår på tjejlunch med Loppan, Lisa, Madde, Hanna och Sanna på nya Lydmar. Det var en riktigt härlig tillställning! Tjejkompisar är det bästa man kan ha - förutom barn förstås... Och Lydmar är verkligen en hit. God mat, supertrevlig miljö och bra service. Otroligt bra service med tanke på att vi verkligen betedde oss som ett gäng jobbiga tanter. Vår servitör sa att det absolut inte var någon fara nu, men han kunde se oss framför sig om 30-40 år...

Lunchen urartade till slut till någon slags fotoklubb där alla skulle ta bilder på varandra. Och trots detta har jag inte lyckats få till en bild till min blogg. Det togs en bild enkom för detta. Madde skickade bilden från sin telefon till min telefon. Jag skickade sen bilden till Henriks Iphone eftersom man inte kan föra över bilder från min epa-telefon till datorn. Man kan ju tycka att detta borde gå bra med en Iphone. Men bilden är på vift någonstans, och jag har nu gett upp.
Så på bilden som ligger här ser vi Loppan och Lisa när de ska på den där hatt-tillställningen på Ascot.

Senare skulle jag åka och möta upp Henrik för att gratta hans lillebror William som fyllt 10 år. In i det sista förträngde jag att detta skulle innebära att jag, själv, skulle köra till Henriks pappas hus på Lidingö. Trots att jag kör flera gånger i veckan genom Lidingö för att ta mig till vårt hus på Duvholmen, så är resten av Lidingö för mig vad ett svart hål i rymden är. Det innebär att jag hittar ingenstans där. Det är som att någon raderat mitt minne efter varje biltur vi gjort på Lidingö.
Jag körde fel tre gånger innan jag äntligen lyckades ta mig till min svärfars hus. Mitt humör var då långtifrån på topp.    

Inga kommentarer: