onsdag 17 december 2008

Finanskrisen - en bluff

Har äntligen hittat en mäklare i NY som inte är en NY-snobb. Något jag trodde var omöjligt.

Alla mäklare jag haft kontakt med hitills har i princip bara kastat ihop ett mail, med max ett lägenhets-objekt presenterat, och sen en text till i stil med "So, will this do it for you?" Och sen  inget mer. Man skulle nästan kunna tro att finanskrisen bara är en bluff, eller att det är en varmkorv jag försöker beställa... Och lägenheterna som de skickat har inte heller gjort att man känt något riktigt sug efter att bo där i 5-6 månader.
Vad är det för fel på dessa människor egentligen? Är de såna snobbar bara för att de är mäklare i NY eller?

Men så nu har jag fått kontakt med värsta super-proffset som skickar objekt efter objekt - som dessutom är riktigt intressanta. Nu känner jag faktiskt att det här kan bli riktigt kul! Även om jag försöker förtränga att jag ska föda barn på amerikanska... Fattar inte vad som hänt med min engelska. Henrik börjar tycka att det är mer än jobbigt att se alla dessa amerikanska serier med mig som vi ser. Jag förstår honom, kan inte vara kul att vi måste pausa typ en gång i kvarten för att jag ska få en händelseuppdatering av honom på svenska. 

Inga kommentarer: