onsdag 25 februari 2009

Burgare

Promenaden leder upp till produktionskontoret som ligger i samma byggnad som studion där programmet sen ska spelas in. Då och då ser jag mig själv i olika skyltfönster, och då undrar jag varför det ser ut som att jag går med en rullator och inte en vagn. Det är något med min gravida kroppshållning.
Jag, Henrik, Filip, Jennie, David och Sven går till ett burgar-ställe som ligger precis vid kontoret. Ska ta reda på vad det heter. Sjuka burgare. Väldigt goda.
Amerikaner älskar burgare.
Utanför kontoret/studion är kön lång, och full av kvinnor i åldersspannet femtio till sjuttio år. De har alla nyfönade frillor och långa kappor. Det är tydligt att de här för att titta på Filip och Fredrik.
För de kan väl aldrig vara intresserade av Martha Stewarts tårtspecial-program? 

2 kommentarer:

Marianne sa...

Hej Karin.
Om det skulle vara så att ni inte har hittat er barnflicka än så är jag, marianne 21år, väldigt intresserad att komma. Har tidigare varit barnflicka i london till en söt pojke i samma ålder.
NY är en stad jag alltid velat lära känna väl, vilket man gör om man bor där. Ni har ju säkert hittat en, men värt att försöka.
Ha en fantastisk fortsatt dag :)

Karin sa...

Hej!
jag tror faktiskt vi kan ha hittat den vi behöver... tack i alla fall!