lördag 21 februari 2009

Tre dagar senare, en resumé

Vi är framme i NY. Och det är bättre här på alla sätt och vis, än vad jag kunde tänka mig innan vi åkte. Det har gått tre dagar sen jag bloggade sist, av den simpla anledningen att vi inte haft uppkoppling förrän nu. Så här kommer en resumé över dagarna som gått. 

Vi börjar med flygresan. Harry var en riktig stjärna och fick väldigt mycket beröm av flygvärdinnorna. Han började flygningen med att sova i sovsäck på golvet.
Pappa Henrik var förstås också trött.
Sen tittade Harry på diverse olika filmer i datorn på golvet. Till detta dracks det välling, och det snaskades russin och kakor i mängder. Resultatet blev förstås rätt ohärliga pruttar. Men det är smällar man får ta.
Jag sov ingenting, men flygningen gick verkligen bättre än väntat, även om det var jobbigt med magen. Stödstrumpor är rätt osexigt, men väldigt praktiskt.
Här är Harry på American soil för tredje gången i sitt liv. Vi lyckades ta oss igenom immigration väldigt smidigt och enkelt, och det kan vi tacka min mage för. Sen fick vi stanna i mat-förtullningen eller vad det nu heter för att jag hade med mig en banan. Tur att vi inte var på väg in i Australien, då hade jag väl hamnat i finkan.
Bakom Harry på bilden står Henrik och David Bexelius (som är redaktör för TV-programmet).

Inga kommentarer: